Friday, July 10, 2009

back 2 alam study.....

assalamualaikum....

kring..kring..kring....
ayah : assalamualaikum anak ayah....
aku : waalaikumsalam ayah...
ayah : ayah nk bgtau pertukaran universiti yani dh lulus...register 13hb nnt...so pack r balik barng2 yer....lusa ayah dtg amik k...
aku : hoorey!!!!!!

happy xterkata sbb dpt sambung civil...huhu...kat UDM aku amik industrial design(ID)...rasa mmg cm xleh bawa sbb cos ni memerlukan seorng yg kreatif..pandai r plak aku duk design itu ini...desgn org lidi tau r...hehhehe...(ish3,xcuba xtau)...huhuhu...nk gak cuba tp result tukar U dh kuar,so aku time dgn hati gumbira...hehehe...

so dlm masa semnggu after ak kuar dr UDM,mcm biasa r kena uruskan itu ini dr medical checkup smpai r pinjaman study...bz btul mggu nie..hehehhe...sat g pukul 8.30 ak n fmly akn tolak ke JB...duk r merantau jauh ke selatan...waaaa...plng jauh pun b4 ni kuala kubu bharu..3 thun duk sane.peh 2 tukar kat teknk KL(TIKL) plak...nak ap2 kol je sbb umah dekat..10 mnt dh smpai..hehehe...so kalo tertinggal barang mmg xde r gelabah...tp sudah pasti xkan terlepas dr leteran ibu tersayang..hahahha...

nak kate aku ni homesick...hmmm...x r juga...dr F1 aku duk hostel...jauh dr family...dh 8 tahun duk asing dr family...sume ye sbb study...hmm..study..study...study...yup!!2 r yg akn tentukan masa depan aku...insyaallah....tp kali ni ak rasa plng jauh r...duk smggu kat UDM kuala terengganu 2 pn aku dh xkeruan...time ceramah pn air mata leh jatuh..tetiba jer...hahahhaa....

UTHM???hmmm....ak register on 13hb nie...amik sarjana muda kejuruteraan awam..septutnya 4 thun tp disebbkan aku dh duk ngadap 3 tahun b4 nie( dip kejuruteraan awam)..tmbah tolak bahagi darab dpt r 3 thun je..huhu....so hope 2012 grad dgn cemerlang..insyaallah....amin....!!!=)

time dip dulu jauh gak..kat shah alam...tiap2 mggu blik umah..kalo yani nk balik tiap2 mggu gak boleh x ayah(sumber kewangan)?????hehhehe....ibu kata 3 tahun kejap je..pejam celik pejam celik dah 3 tahun...masalah ye skng ni dh byk kali pejam celik..same jer..muahahahha...

semangat!!!ak kn tanam azam baru skang utk study n jd contoh pada adik2....insyaallah....semoga ap yg aku lakukan akn sentiasa mndapat keredhaan n keberkatan daripadaNYA,ayah n ibu....=)

3 comments: